In toenemende mate worden FIDIC-contractvormen toegepast op Nederlandse projecten en projecten van Nederlandse partijen in het buitenland. Het toepassen van de FIDIC-contractvormen brengt specifieke vragen met zich mee waarvan er enkele in deze bijeenkomst aan de orde zullen komen.
Deze bijeenkomst zal in het bijzonder gericht zijn op het bieden van inzicht in de bepalingen die zien op het opstellen en beoordelen van claims, de raad van deskundigen (DAAB genoemd) en de wijzen waarop geschillen kunnen worden voorkomen en beslecht.
Advocaten en juristen die beperkt of nog geen ervaringen hebben met FIDIC contracten en meer inzicht willen hebben in de basiskennis, kunnen zich naast deze bijeenkomst ook aanmelden voor de basiscursus Basisbeginselen van FIDIC contracten.
Woensdag 11 december 2024
11.15 - 12.15 uur
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen, contractmanagers, projectdirecteuren en ambtenaren
Verdieping
1
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
11.15 - 12.15 uur inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.