Rechtsbescherming is een hot item dat zich in de afgelopen jaren vaak heeft laten gelden in het aanbestedingsrecht. Ook komende tijd zijn er grote ontwikkelingen te verwachten. Zowel voor aanbestedende diensten als voor inschrijvers liggen er belangrijke wijzigingen in het verschiet.
Denk daarbij aan de voorstellen in de twee brieven die staatssecretaris Keijzer op 12 februari jl. stuurde aan de Tweede Kamer, deze kunnen flinke gevolgen hebben voor de rechtsbescherming in aanbestedingsprocedures. De voorstellen aanpassingen betreffen niet alleen aanpassingen ten aanzien van rechtsverwerking, klachten, een verzwaarde motivering, maar ook voor wat betreft de uitbreiding van de gronden voor vernietiging.
In een interactieve online bijeenkomst praten we u bij over de achtergronden, de te verwachten ontwikkelingen en discussiëren we over de mogelijke gevolgen daarvan.
Voor alle kortingen geldt dat dit bij uw bestelling op de website niet zichtbaar is, maar bij het verwerken van uw aanmelding in de database/factuur wordt doorgevoerd.
Donderdag 24 maart 2022
09.00 - 11.15 uur
1
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
09.00 - 10.00 uur inleiding
10.00 - 10.10 uur pauze
10.10 - 11.15 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.