Veel partijen (opdrachtgevers, aannemers en leveranciers) die op regelmatige basis samenwerken zien ketensamenwerking als een manier om hun samenwerking contractueel duurzaam vorm te geven.
In deze online studiemiddag worden de Modellen KetenSamenWerking besproken, een set van voorwaarden waarin de afspraken tussen partijen helder en stevig zijn vastgelegd maar waarin voldoende ruimte wordt gelaten voor vertrouwen in de hoofdrol. Tijdens deze bijeenkomst leert u de grondbeginselen van het projectoverstijgend strategisch samenwerken en contracteren kennen. Mr. Bettina Hertstein is de docent van deze onlinestudiemiddag en heeft in 2016, na een jarenlange samenwerking met niet-juridische (bouw)professionals, de modelcontracten Ketensamenwerking opgesteld. Steeds meer wordt duidelijk wat de impact van deze contractmodellen is voor de praktijk van de bouw en wat de invloed is (geweest) op tal van andere vormen van samenwerken. Vertrouwen in elkaar als uitgangspunt en grip houden op een dynamisch contracteringsproces is een goede formule gebleken om meerwaarde te creëren. Duidelijk is dat op het gebied van (het contracteren van) ketensamenwerking woningcorporaties en hun ketenpartners een voortrekkersrol hebben gespeeld. Zeker gezien de grote bouwopgave en de energietransitie die (nog) voor ons liggen, wordt ketensamenwerking steeds breder opgepakt. Bettina Hertstein kan inmiddels bogen op een ruime ervaring in het gebruik van de modelcontracten Ketensamenwerking in de praktijk. In de cursus worden praktische voorbeelden en concrete handvatten gegeven om zelf met het contracteren van ketensamenwerking te gaan starten. Natuurlijk krijgt u tips om valkuilen te vermijden. Er is voldoende ruimte voor vragen.
Dinsdag 19 november 2024
14.00 - 16.30 uur
1
Online, real-time en interactief via chat
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen, medewerkers corporaties en ambtenaren
Verdieping
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
2
14.00 - 15.00 uur inleiding
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 16.30 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.