Online Studiemiddag (De-)centrale milieunormstelling in de praktijk: wat betekent dat voor initiatiefnemers? 2021

Online, real-time en interactief via chat
  • Nieuw

Met de komst van de Omgevingswet worden ruimtelijke ordening, milieu, natuur en andere aspecten van de fysieke leefomgeving geïntegreerd, en wordt milieunormstelling flexibeler gemaakt en deels gedecentraliseerd. Dit houdt in dat voor concrete projecten en initiatiefnemers de betekenis van milieunormstelling verandert en dat roept vragen op als: gelden er landelijk uniforme of decentrale regels, waar is ruimte voor flexibiliteit en maatwerk en wat betekent dat voor het mengen van functies en onbenutte milieugebruiksruimte? Waar liggen de kansen en aandachtspunten?

In deze bijeenkomst zal aan de hand van enkele casussen besproken worden wat dit onder de Omgevingswet zal gaan betekenen voor verschillende soorten initiatiefnemers zoals ontwikkelaars van woningen en van commercieel vastgoed, en van milieubelastende activiteiten. De focus zal liggen op het omgevingsplan en de omgevingsvergunning voor milieubelastende activiteiten in relatie tot het bouwen.
De verschillen met het huidige omgevingsrecht zullen daarbij aandacht krijgen.

Startdatum

Dinsdag 16 maart 2021

Tijdstip

14.30 - 17.00 uur

Locatie

Online, real-time en interactief via chat

Prijs
 225,00excl. BTW incl. digitaal studiemateriaal
Papieren exemplaar studiemateriaal prijs
 25,00 excl. BTW
Doelgroep

Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren

Niveau

Verdieping

NOvA punten

2

Soort

Online cursussen, Studiebijeenkomsten

Rechtsgebieden
, ,

14.30 - 15.30 uur inleiding over de gevolgen voor vastgoed initiatiefnemers
15.30 - 15.45 uur pauze
15.45 - 17.00 uur vervolg inleiding over de gevolgen voor initiatiefnemers bedrijfsactiviteiten, vragen/discussie en afsluiting

Algemene voorwaarden

Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.

Betalingsvoorwaarden

Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.

In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:

• Om voor de volle aantal NOvA-punten in aanmerkingen te komen dient u van begin tot eind de online cursus bij te wonen en dienen de vijf toetsvragen in het evaluatieformulier, op de materiaalpagina in uw account, beantwoord te worden. Graag verzoeken wij u direct na afloop van de cursus het evaluatieformulier in te vullen.
• Het webinar systeem registreert uw aanwezigheid. Bij afwijkende tijden worden punten in mindering gebracht.
• Het merendeel van de vijf toetsvragen moet goed beantwoord zijn, wil een deelnemer in aanmerking komen voor een certificaat en NOvA-punt(en). Drie van de vijf toetsvragen zijn gericht op de inhoudelijke kant van de cursus. Deze vragen worden gemaakt door de docent. Twee vragen zien op ‘codes’ die ofwel door de docent op gezette tijden worden genoemd, dan wel kortstondig in beeld verschijnen.
• Na het invullen van de evaluatie zal deze binnen twee weken gecontroleerd worden door de organisatie.
• Bij het incorrect beantwoorden van 3 of meer van de toetsvragen kan maximaal 1 keer herkanst worden per cursus. U ontvangt hierover een e-mail. De cursist kan de voordracht geheel opnieuw bekijken mocht dat nodig blijken voor het beantwoorden van de toetsvragen en heeft hierbij ook de presentatie en het cursusmateriaal tot zijn beschikking. Doordat de gehele cursus integraal wordt opgenomen (inclusief de vragen die gesteld worden), blijft de kennisoverdracht gewaarborgd.
• Het recht op een certificaat vervalt indien de deelnemer niet binnen twee weken het evaluatieformulier heeft ingevuld.
• Het certificaat wordt u binnen twee weken na de bijeenkomst digitaal toegestuurd.

2

mr. M.C.T.M. (Monica) Sonderegger

Advocaat Houthoff

mr. M.C. (Marloes) Brans

Advocaat Houthoff
16
maart
2021
 225,00excl. BTW incl. digitaal studiemateriaal

Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.

Inschrijven

Deelnemer

Gerelateerde publicatie(s)

Zal niet getoond worden.