Hoogleraar bouwrecht Rijksuniversiteit Groningen en verbonden aan het Instituut voor Bouwrecht en aan de ASRE
De inwerkingtreding van de Omgevingswet op 1 januari 2021 komt met rasse schreden dichterbij en dat betekent dat kennis over en ervaring met de totstandkoming van de kerninstrumenten cruciaal zijn. Het omgevingsplan zal als centraal instrument van de Omgevingswet onder meer de gemeentelijke bestemmingsplannen vervangen. Zowel de overgang van bestemmingsplan naar omgevingsplan als het maken van een omgevingsplan vragen de komende tijd van omgevingsrechtjuristen veel aandacht.
Op het Congres ‘Omgevingsplan: hoe doen we dat?’ zal door experts uit de doeken worden gedaan hoe een omgevingsplan opgebouwd is, wat er allemaal in geregeld kan worden en hoe dat gedaan moet worden. Tevens zal er in het bijzonder aandacht worden geschonken aan de digitale ontsluiting van het plan via het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO).
Er zijn 2 plenaire inleidingen en 2 workshoprondes (per workshop kunnen maximaal 40 deelnemers deelnemen). Op die manier kunnen de deelnemers, na een meer algemeen plenair deel, zelf kiezen voor de onderwerpen die het meest relevant zijn en is er nadrukkelijk ruimte voor interactie over verschillende deelonderwerpen die betrekking hebben op het omgevingsplan. Geef op uw aanmeldingsformulier bij toelichting daarom aan welke twee workshops u wilt volgen. Indelen van de workshops gaat op volgorde van binnenkomst.
U kunt kiezen uit de volgende workshops:
Workshop 1 Natuur door mr. drs. M.M. (Marieke) Kaajan
Workshop 2 Reguleren van bouwen en gebruiken (knip) door mr. T.E.P.A. (Tycho) Lam (volgeboekt)
Workshop 3 Kostenverhaal en Grondeigendom door prof. dr. ir. A.G. (Arjan) Bregman
Workshop 4 Milieu door prof. mr. G.A. (Gerrit) van der Veen
Workshop 5 DSO door mr. I.P. (Ilse) de Jonge
Vrijdag 7 februari 2020
13.00 - 16.45 uur
1
Jaarbeurs MeetUp, Beatrixgebouw, Jaarbeursplein 6 te Utrecht
200 (per workshop maximaal 50 deelnemers)
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
3
12.30 - 13.00 uur ontvangst
13.00 - 13.45 uur inleiding door prof. mr. A.G.A. (Tonny) Nijmeijer over flexibiliteit en houvast in het omgevingsplan
13.45 - 14.30 uur Inleiding door mr. ing. B. (Bert) Rademaker over de omzetting van tijdelijk naar permanent
14.30 - 15.30 uur eerste ronde workshop
15.30 - 15.45 uur pauze
15.45 - 16.45 uur tweede ronde workshop
16.45 - 17.30 uur afsluitende netwerkborrel
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg het programmaboekje of zie ‘Algemene voorwaarden’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.