Tijdens deze bijeenkomst wordt ingegaan op het omgevingsplan. Aan de orde komen de opzet, functie en reikwijdte van het omgevingsplan, het vereiste van een evenwichtige toedeling van functies aan locaties, de soorten regulering en flexibiliteit, waaronder binnenplanse vergunningstelsels, de positie van gemeenteraad, beleidsdoorwerking, interventie en functietoedeling door provincie en Rijk, alsmede de Europeesrechtelijke vereisten, procedurele vereisten en de overgang van het tijdelijk naar het permanente deel van het omgevingsplan. Ook wordt ingegaan op de betekenis van de buitenplanse omgevingsplanactiviteit (de ‘bopa’) als alternatief voor het aanpassen van het omgevingsplan.
Dinsdag 30 september 2025
Dinsdag 30 september 2025
13.00 - 17.15 uur
Space to Create, Stationsplein 90 te Utrecht
Advocaten met ten minste een voltooide stageopleiding | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen met minimaal drie jaar relevante werkervaring
Verdieping, basiskennis op het terrein van het omgevingsrecht wordt verondersteld
4
minimaal 15, maximaal 30
12.30 - 13.00 uur ontvangst met (warme) snack
13.00 - 15.00 uur behandeling cursusonderdeel
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 17.15 uur behandeling cursusonderdeel
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering kan kosteloos geschieden tot uiterlijk 7 augustus 2024. Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch (onderwijs@ibr.nl) plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht. Indien wordt geannuleerd na bovengenoemd tijdstip, is het gehele cursusgeld verschuldigd. Vervanging door een ander persoon is mogelijk, mits hiertoe een schriftelijk verzoek wordt ingediend.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.