Nu de Tweede Kamer al akkoord is gegaan en de Eerste Kamer met betrekking tot 1 januari 2023 onder voorwaarden akkoord gaat komt de Omgevingswet er toch echt aan en is betrouwbare en diepgaande kennis voor iedere professional van groot belang. Deze cursus bereid u goed voor op wat de Omgevingswet voor u gaat betekenen.
Met de komst van de Omgevingswet worden ruimtelijke ordening, milieu, natuur en andere aspecten van de fysieke leefomgeving geïntegreerd, en wordt milieunormstelling flexibeler gemaakt en deels gedecentraliseerd. Dit houdt in dat voor concrete projecten en initiatiefnemers de betekenis van milieunormstelling verandert en dat roept vragen op als: gelden er landelijk uniforme of decentrale regels, waar is ruimte voor flexibiliteit en maatwerk en wat betekent dat voor het mengen van functies en onbenutte milieugebruiksruimte? Waar liggen de kansen en aandachtspunten?
In deze bijeenkomst zal mede aan de hand van een casus besproken worden wat dit onder de Omgevingswet zal gaan betekenen voor verschillende soorten initiatiefnemers zoals ontwikkelaars van woningen en van commercieel vastgoed, en van milieubelastende activiteiten. De focus zal liggen op het omgevingsplan en de omgevingsvergunning voor milieubelastende activiteiten in relatie tot het bouwen.
De verschillen met het huidige omgevingsrecht zullen daarbij aandacht krijgen.
Dinsdag 13 september 2022
14.30 - 17.00 uur
1
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
14.30 - 15.30 uur inleiding over de gevolgen voor vastgoed initiatiefnemers
15.30 - 15.45 uur pauze
15.45 - 17.00 uur vervolg inleiding over de gevolgen voor initiatiefnemers bedrijfsactiviteiten, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.