Het aanjagen van de woningbouw is een van de grote thema’s in de ruimtelijke ontwikkeling van Nederland. In de Bouw- en Woonagenda wordt ingezet op grootschalige woningbouwlocaties, maar daarnaast ook op de ontwikkeling van flexwoningen. Gestreefd wordt naar de bouw van 900.00 woningen tot en met 2030 (met als streven 2/3 betaalbaar). Een dergelijke grote opgave roept vragen op als:
– hoe kom je van dergelijke grote ambities tot concrete realisatie en wat zijn de sturingsmogelijkheden van het Rijk op het gebied van het bouwen van woningen binnen het omgevingsrecht?
– welke mogelijkheden biedt de Omgevingswet om woningbouw te versnellen en welke procedurele versnellingen zijn voor woningbouw beoogd onder het wetsvoorstel Wet Versterking regie op de volkshuisvesting?
Op deze vragen wordt tijdens deze bijeenkomst ingegaan.
Dinsdag 10 september 2024
13.00 - 15.15 uur
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
13.00 - 14.00 uur inleiding
14.00 - 14.10 uur pauze
14.10 - 15.15 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.