Garanties zijn in de bouwpraktijk niet weg te denken. Maar toch zijn garanties een onderbelicht onderdeel van het bouwrecht. Zo zijn er in de praktijk nogal wat verschillende soorten garanties. Denk aan de UAV 2012 en de garantie- en waarborgregeling voor consumenten.
Wat is een garantie nu precies? Hoe leg je een garantie uit? Kan het ontwerprisico verlegd worden via een garantie? Hoe zit met de garanties van onderaannemers of leveranciers? Kan de opdrachtgever daar rechtstreeks een beroep op doen? Kan de aannemer een leveranciersgarantie overdragen aan de opdrachtgever? Hoe is dit geregeld in de UAV 2012 en UAV-GC 2005? Hoe doe je een beroep op een garantie en heb je dan te maken met de wettelijke klachtplicht? En wat betekent de garantie voor de onderzoeksplicht van de opdrachtgever? Hoe verhoudt een garantie zich tot de regels van non-conformiteit? En wat als een garantie eigenlijk een verkapte exoneratie is? Ten slotte, wie moet nu wat bewijzen om aanspraak te kunnen maken op een garantie?
Tijdens deze bijeenkomst krijgt u de antwoorden!
Dinsdag 31 maart 2020
13.30 - 17.00 uur
1
Online real-time en interactief
50
Ja
Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren, Advocatuur
Verdieping
3
13.00 - 13.30 uur ontvangst
13.30 - 15.00 uur inleiding
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 17.00 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg het programmaboekje of zie ‘Algemene voorwaarden’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.