Met ingang van 1 januari 2024 wordt de Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen van kracht. Met de invoering van deze wet is sprake van een stelselwijziging die grote gevolgen zal hebben voor de wijze waarop aannemers, opdrachtgevers en het bevoegd gezag te werk gaan.
Naast de stelselwijziging wordt een vijftal wijzingen in Titel 7.12 van het Burgerlijk Wetboek doorgevoerd die samenhangen met die veranderende rollen van partijen.
In deze bijeenkomst komen de wijziging van de aansprakelijkheid van de aannemer (art. 7:758 lid 4 BW), de wijziging van de waarschuwingsplicht (art. 7:754 lid 2 BW), de invoering van het opleverdossier (art. 7:757a BW), de nieuwe informatieplicht rond financiële zekerheid voor consumentenopdrachten (art. 7:765a BW) en de (kleine) wijziging van de 5%-regel voor consumenten (art. 7:768 BW) aan de orde.
Deelnemers die ook interesse hebben in andere aspecten van de Wet kwaliteitsborging kunnen op 20 juni 2023 online deelnemen aan de cursus Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen – de publiekrechtelijke aspecten. Peter de Haan zal dieper op deze materie ingaan.
Dinsdag 20 juni 2023
11.15 - 12.15 uur
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
1
Online cursussen
11.15 - 12.15 uur inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.