Sinds enige tijd heeft de bouw te maken met prijsinstabiliteit van verschillende bouwmaterialen, brandstoffen en energieprijzen. Die prijsinstabiliteit kan zorgen voor discussies tussen opdrachtgevers en aannemers, onder andere over de vraag; voor wiens rekening komen (excessieve) prijsstijgingen?
In de wet en algemene voorwaarden staan verschillende bepalingen waar de aannemer in geval van dergelijke prijsstijgingen een beroep op kan doen. Tijdens deze bijeenkomst wordt stil gestaan bij de onderlinge verhoudingen tussen deze bepalingen, de materiële en formele vereisten waaraan een beroep op die bepalingen moet voldoen, en enkele aanbestedingsrechtelijke aspecten van de prijsstijgingenproblematiek.
Dinsdag 13 juni 2023
13.30 - 17.00 uur
1
BCN Utrecht CS, Catharijnesingel 48 te Utrecht
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
3
Studiebijeenkomsten
30
13.00 - 13.30 uur ontvangst
13.30 - 14.30 uur inleiding mr. T.L. de Leeuwe
14.30 - 15.30 uur inleiding mr. ing. J. Springelkamp
15.30 - 15.45 uur pauze
15.45 - 16.45 uur inleiding mr. S.B. Groenwold
16.45 - 17.00 uur afsluiting, vragen en discussie
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 110,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.