Bouwprojecten verlopen soms anders dan vooraf voorzien. Partijen hebben behoefte aan zekerheden en middelen om elkaar over en weer te kunnen aanspreken op hun verplichtingen. Zekerheden zijn daarmee van groot belang voor het succesvol verloop van bouwprojecten! In deze bijeenkomst wordt ingegaan op veel gebruikte zekerheden in het kader van de financiering en de uitvoering van bouw- en vastgoedprojecten. Achtereenvolgens zullen worden behandeld:
• pand en hypotheek;
• retentierecht;
• borgtocht;
• hoofdelijkheid;
• vermogensverklaringen;
• bankgaranties, concerngaranties en afbouwgaranties;
• insolventie-, afbouw en herstel waarborgen;
• direct agreements;
• step in rights;
• toepasselijke jurisprudentie.
Na deze bijeenkomst bent u weer geheel op de hoogte omtrent de in de bouw gebruikte zekerheden, zowel tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers als derde partijen.
Donderdag 23 september 2021
13.30 - 17.00 uur
1
Online, real-time en interactief via chat
Ja
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen
Verdieping
3
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
13.30 - 15.00 uur inleiding mr. J. (Jack) Schrijver over vastgoedfinanciering
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 16.45 uur inleiding mr. B.Th. (Bas) van Schouwenburg MRE over zekerheden in de bouw
16.45 - 17.00 uur vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.