Ketensamenwerking is inmiddels een bekend begrip geworden en niet alleen in de bouw. Partijen zien steeds meer de voordelen van contracten die heldere afspraken tussen partijen stevig vastleggen maar voldoende ruimte laten voor vertrouwen in een hoofdrol. En dat is precies de insteek van de Modelcontracten Ketensamenwerking.
Tijdens deze bijeenkomst leert u de grondbeginselen van het projectoverstijgend samenwerken kennen zoals deze zijn vastgelegd in de Modelcontracten Ketensamenwerking. Mr. Bettina Hertstein heeft de modelcontracten opgesteld niet vanuit een bestaand bouwmodelcontract, maar vanuit de wens van partijen in de bouw om meer grip te hebben op het contracteringsproces en zodoende de gewenste meerwaarde te creëren. Inmiddels kan zij bogen op een jarenlange ervaring in het gebruik van deze contracten in de praktijk. Ter verduidelijking van de bijzondere plaats die deze modelcontracten innemen wordt een kleine uitstap naar de overige ontwikkelingen op samenwerkingsgebied gemaakt. Uiteraard wordt stilgestaan bij actuele ontwikkelingen als prijsstijgingen/onvoorziene omstandigheden en de oplossingen die ketensamenwerkingscontracten bieden om hiermee om te gaan.
U krijgt concrete handvatten om zelf met het contracteren van ketensamenwerking te gaan starten. Natuurlijk krijgt u tips om valkuilen te vermijden. En ja, die zijn er ook bij ketensamenwerking!
Woensdag 21 september 2022
14.00 - 16.30 uur
1
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen, medewerkers corporaties en ambtenaren
Verdieping
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
14.00 - 15.00 uur inleiding
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 16.30 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.