Het bouwrecht lijkt een lastig gebied. Ondertussen is het een mooi werkterrein. Deze praktische bijeenkomst is voor de jurist die kennis wil maken met dit juridisch terrein. Het geeft een helicopterview over het privaatrechtelijk bouwrecht. Kennis van het bouwrecht wordt niet verondersteld.
De volgende onderdelen worden behandeld: aanneming van werk in het BW en in de algemene voorwaarden in de bouw m.n. de UAV 2012 en de UAV-GC 2005, de kenmerkende verschillen tussen deze twee sets algemene voorwaarden, veel voorkomende manieren om geschillen te beslechten en specifieke punten bij een particuliere opdrachtgever.
Tevens wordt aandacht geschonken aan waar u op moet letten wanneer u een bouwzaak binnen krijgt. Verder is de Wet Kwaliteitsborging op 14 mei 2019 aangenomen. De wet treedt waarschijnlijk op 1 juli 2023 in werking. In deze bijeenkomst wordt op deze wet ingegaan.
Concrete onderwerpen die inleidend behandeld worden: bouwtijd, oplevering, korting/boete, verjaring & vervaltermijnen, opschorting, retentierecht, meerwerk, stelposten, richtprijs en opzegging van de overeenkomst. Daarnaast is er ruimte voor vragen en discussie.
Na afloop van deze bijeenkomst heeft u een stevige introductie in het privaatrechtelijke bouwrecht gekregen en heeft u een goed beeld van het civiele bouwrecht.
Wellicht is de Studiemiddag Titel 7:12 BW aanneming van werk op woensdag 15 februari 2023 ook interessant voor u.
Woensdag 8 februari 2023
13.30 - 15.45 uur
1
Online, real-time en interactief
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen, ambtenaren, beleidsmedewerkers en niet-juristen
Basis
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
13.30 - 14.30 uur inleiding
14.30 - 14.40 uur pauze
14.40 - 15.45 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.