In deze bijeenkomst wordt ingegaan op de verplichtingen van de aannemer. Wat is de primaire verplichting die de aannemer/opdrachtnemer op zich neemt? Het uiteindelijk uitvoeren van een bouwwerk dat voldoet aan de overeenkomst in de brede zin van het woord. Essentieel bij de vraag of dat bouwwerk goed is gerealiseerd, is de vraag of sprake is van goed en deugdelijk werk. Deze term roept vragen op: wat moet daar nu onder verstaan worden? Wanneer is daaraan voldaan? Hoe gaan rechters en arbiters om met beoordeling van de stelling dat het bouwwerk niet aan de eisen van de overeenkomst voldoet? En: wat is noodzakelijk voor een eventueel verzet tegen de stelling dat niet voldaan is aan die eisen?
Daarnaast wordt tijdens de bijeenkomst ingegaan op de aansprakelijkheid voor bouwstoffen (voorgeschreven, niet voorgeschreven, functioneel ongeschikt) en leveranciers en onderaannemers en de vraag hoe het zit met de garanties in de UAV 2012 (1989)?
Deze bijeenkomst is onderdeel van de Modulaire Cursus De juridische aspecten van een bouwproject van initiatief tot de gebruiksfase (I t/m XII). In deze modulaire cursus (12 dagdelen) worden de belangrijkste onderwerpen uit het privaatrechtelijk bouwrecht benaderd vanuit één en dezelfde casus. De cursus en de casus zijn zo opgezet dat dagdelen afzonderlijk gevolgd kunnen worden.
Donderdag 3 november 2022
09.15 - 12.45 uur
1
BCN Utrecht CS, Catharijnesingel 48 te Utrecht
30
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
3
Studiebijeenkomsten
08.45 - 09.15 uur ontvangst
09.15 - 10.45 uur inleiding mr. K. Roordink en mr. L.H. Muller
10.45 - 11.00 uur pauze
11.00 - 12.45 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.