In deze bijeenkomst wordt ingegaan op de keus van het bouwcontractmodel. Daarbij komen de volgende vragen aan de orde: wat betekenen de bouwcontractmodellen voor de opdrachtgever en de beoogde opdrachtnemer? Met hoeveel partijen moet – en door wie – gecontracteerd worden? Hoe gebeurt dat onder de verschillende modellen? Wat zijn de consequenties van die keuzen voor de opdrachtgever enerzijds en de opdrachtnemer/aannemer/ontwerper anderzijds? Wat betekent welk model voor de prijs van het werk, voor de verschillende taken die bij ieder project uitgevoerd moeten worden en voor hoe partijen onderling hun relaties vorm geven? En wat betekent de keus al naar gelang het gaat om een renovatie, nieuwbouw, verduurzamingsopdracht, circulair bouwen etc.?
Deze bijeenkomst is onderdeel van de Modulaire Cursus De juridische aspecten van een bouwproject van initiatief tot de gebruiksfase (I t/m XII). In deze modulaire cursus (12 dagdelen) worden de belangrijkste onderwerpen uit het privaat- rechtelijk bouwrecht benaderd vanuit één en dezelfde casus. De cursus en de casus zijn zo opgezet dat dagdelen afzonderlijk gevolgd kunnen worden.
Donderdag 6 oktober 2022
13.30 - 17.00 uur
1
BCN Utrecht CS, Catharijnesingel 48 te Utrecht
30
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen, medewerkers corporaties en ambtenaren
Verdieping
3
Studiebijeenkomsten
13.00 - 13.30 uur ontvangst
13.30 - 15.05 uur inleiding
15.05 - 15.25 uur pauze
15.25 - 17.00 uur vervolg inleiding, vragen/discussie en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.