De Uniforme Administratieve Voorwaarden voor Geïntegreerde Contractvormen (UAV-GC) zijn dé set van algemene voorwaarden die in Nederland voor de geïntegreerde bouworganisatievorm wordt gebruikt. Na een zorgvuldig proces is nu een geactualiseerde versie van de UAV-GC 2005 beschikbaar: de UAV-GC 2025! Vanuit de sector werd al jaren reikhalzend naar deze geactualiseerde versie uitgezien.
Het Instituut voor Bouwrecht organiseert dit congres waar de belangrijkste wijzigingen en aandachtspunten worden besproken en toegelicht door experts op het gebied van de UAV-GC en waar ruimte is voor vragen en discussie.
Vrijdag 31 januari 2025
09.00 - 17.00 uur
Jaarbeurs MeetUp, Beatrixgebouw, Jaarbeursplein 6 te Utrecht
150
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
6
Congres
08.30 – 09.00 uur Ontvangst
09.00 – 09.15 uur Opening en welkom door de dagvoorzitter - Evelien Bruggeman
09.15 – 09.45 uur Reflecties op het totstandkomingsproces - Pieter Litjens
09.45 – 10.45 uur Overzicht van de belangrijkste veranderingen - Chris Jansen
10.45 – 11.00 uur Koffiepauze
11.00 – 11.45 uur Informatieverstrekking door de opdrachtgever en bodemgesteldheid - Rob Bleeker en Pim Herber
11.45 – 12.30 uur Wijzigingen door de opdrachtgever - Suzanne Zuidam en Michael van Rijckevorsel
12.30 – 13.30 uur Lunch
13.30 – 14.15 uur De aansprakelijkheid van de aannemer voor en na oplevering - David Orobio de Castro en Iris Hendriksen
14.15 – 15.00 uur Hoe stimuleren de nieuwe UAV-GC een vruchtbare samenwerking en het voorkomen van geschillen? - Malcolm Aalstein en Arent van Wassenaer
15.00 – 15.15 uur Koffiepauze
15.15 – 16.15 uur Wat zijn nu de belangrijkste verbeteringen en verslechteringen? Hoe evenwichtig is het geheel? - Georg Huith en Leendert van den Berg
16.15 – 17.00 uur Paneldiscussie en gesprek met de zaal over het proces, het resultaat en de toekomstbestendigheid van de UAV-GC 2024 - Geleid door Malcolm Aalstein en Evelien Bruggeman
v.a. 17.00 uur Borrel
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 105,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.