Op 1 januari 2024 treedt de Omgevingswet in werking. Een dergelijke omvangrijke stelselwijziging gaat gepaard met veel overgangsrecht. Dat overgangsrecht heeft tot doel om bestaande regels die komen te vervallen of waarvoor de grondslag komt te vervallen gedurende een bepaalde periode in stand te laten. Ook heeft het overgangsrecht een functie voor het afhandelen van bestaande besluitvorming zoals omgevingsvergunningen en bestemmingsplannen.
In deze online studiemiddag wordt stilgestaan bij het overgangsrecht in de Omgevingswet. Waar staat het overgangsrecht en welke functie heeft het? Wat is de betekenis van de bruidsschat? Welke regels zijn van toepassing op lopende procedures? En hoe speelt het overgangsrecht een rol bij de totstandkoming van een omgevingsplan (nieuwe stijl?)
Tijdens deze online studiemiddag wordt eerst het systeem van het overgangsrecht in de Omgevingswet uiteengezet. Vervolgens wordt ingegaan op de bruidsschat, de regels voor lopende procedures en de wijziging van het omgevingsplan van een tijdelijk naar een permanent deel.
Dinsdag 16 januari 2024
11.00 - 13.15 uur
1
Online, real-time en interactief via chat
30
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
11.00 - 12.00 uur inleiding
12.00 - 12.15 uur pauze
12.15 - 13.15 uur vervolg inleiding en vragen/discussie
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.