Bouwen en huren gaan hand in hand, na oplevering volgt vaak een huurovereenkomst. Veel juristen in de bouw komen dan ook op enig moment in aanraking met het huurrecht. Tijdens deze bijeenkomst wordt stilgestaan bij actuele ontwikkelingen op het gebied van het huurrecht en de bouw van het gehuurde.
Na een korte toelichting op de verschillende wettelijke huurregimes, wordt ingegaan op o.a. de toenemende aandacht voor ESG en de invloed daarvan op lopende en nieuwe huurovereenkomsten, indexatie, label C-verplichting voor kantoren, zonnepanelen, WKO-installaties, verduurzaming van vastgoed, (voorgenomen) wijzigingen in regulering, nieuw ROZ model-winkelruimte, etc., zoveel mogelijk aan de hand van recente jurisprudentie. Daarbij zal zowel aandacht zijn voor de positie van huurders als van verhuurders.
Donderdag 21 september 2023
14.00 - 16.15 uur
Online, real-time en interactief via chat
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
Verdieping
2
Online cursussen, Studiebijeenkomsten
14.00 - 15.00 uur inleiding
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 16.15 uur inleiding
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal en publicatie. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. Bij verhindering kan een plaatsvervanger (van binnen of buiten de organisatie van de deelnemer) zonder bijbetaling, de deelnameplaats in nemen. De gegevens van de plaatsvervanger worden – indien mogelijk – voorafgaand aan de bijeenkomst per e-mail (onderwijs@ibr.nl) aan het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht meegedeeld.
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden' voor alle Betalingsvoorwaarden.
De deelnemer kan de cursus niet opnieuw bekijken nu het Instituut voor Bouwrecht geen opnames maakt.
In het door de NOvA goedgekeurde kwaliteitsplan van 17 juni 2020 zijn voor het verzorgen van afstandsonderwijs de volgende vereisten opgenomen om voor een Certificaat van Deelname in aanmerking te komen:
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.