Het bouwteam-model wordt al meer dan 60 jaar in Nederland gebruikt en blijft het aan populariteit winnen. In de afgelopen jaren zijn significant meer projecten uitgevoerd met behulp van een bouwteam-overeenkomst. De toename van het werken met bouwteam leidt tot vragen in de praktijk.
In deze bijeenkomst wordt uitgebreid ingegaan op de in de praktijk sterk levende vraag: hoe besteed ik nu een bouwteam-overeenkomst aan?
Belicht worden de belangrijkste uitgangspunten van het aanbestedingsrecht die in het oog moeten worden gehouden als aan de aanbesteding van een bouwteam wordt begonnen. Daarbij wordt om te beginnen besproken op wat het bouwteam is en wanneer dit kan worden ingezet. Wanneer een overeenkomst met een bouwteam wordt aanbesteed rijzen diverse aanbestedingsrechtelijke vragen. In de bijeenkomst wordt onder meer ingegaan op de vraag:
Deze bijeenkomst wordt verzorgd door een juridisch expert op het gebied van aanbestedingsrecht en een vakinhoudelijke expert op het gebied van bouwteams. Hiermee biedt de bijeenkomst direct toepasbare kennis vanuit het aanbestedingsrecht en de praktijk van bouwteams. Bij elk van de onderwerpen zal aandacht zijn voor praktijkvoorbeelden en zal er voldoende ruimte zijn voor het stellen van vragen.
Dinsdag 4 oktober 2022
13.00 - 17.15 uur
BCN Utrecht CS, Catharijnesingel 48 te Utrecht
30
Advocatuur | Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen
Verdieping
4
Studiebijeenkomsten
12.30 - 13.00 uur ontvangst
13.00 - 13.30 uur wat is een bouwteam
13.30 - 15.00 uur aanbestedingsrechtelijke vragen (kwalificatie van de overeenkomst, aanbestedingsregime en uitvraag)
15.00 - 15.15 uur pauze
15.15 - 16.00 uur selectie en gunning
16.00 - 16.45 uur prijsvorming
16.45 - 17.15 uur vragen en afsluiting
Algemene voorwaarden
Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg de ‘Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten’.
Annuleringsvoorwaarden
Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht.
Indien u verhinderd bent, is het mogelijk om iemand anders in uw plaats deel te laten nemen. Graag ontvangen wij de gegevens van uw vervanger per e-mail (onderwijs@ibr.nl).
Betalingsvoorwaarden
Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'Algemene voorwaarden onderwijsbijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.
Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.