Congres 15 jaar Titel aanneming van werk

Vrijdag 7 september 2018
Overig | € 495,00 excl. BTW

Op 1 september 2018 bestaat de Titel aanneming van werk vijftien jaar! Wat hebben deze vijftien jaar gebracht voor het bouwcontractenrecht? Een groot aantal gerenommeerde sprekers laat hun licht schijnen over deze vraag.

De plaats van de Titel aanneming van werk in het bouwcontractenrecht wordt besproken, waarbij ook naar internationale ontwikkelingen wordt gekeken. De invloed van de Wet Kwaliteitsborging komt aan de orde en belangrijke onderdelen van de wet passeren de revue. Na elke inleiding is er voldoende gelegenheid om vragen te stellen.

Programma

09.00 - 09.30 uur ontvangst

09.30 - 09.50 uur opening dagvoorzitter prof. mr. dr. M.A.B. Chao-Duivis

09.50 - 10.30 uur inleiding prof. mr. J.M. Hebly: De ontvangst van de nieuwigheden in de Titel

aanneming van werk

10.30 - 11.10 uur inleiding prof. mr. dr. S. van Gulijk: De Titel aanneming van werk vergeleken met de PELSC en België

11.10 - 11.30 uur pauze

11.30 - 12.10 uur inleiding mr. H.W. Gierman: De prijs van het werk

12.10 - 12.50 uur inleiding mr. dr. E.M. Bruggeman: De toekomstbestendigheid van de waarschuwingsplicht

12.50 - 13.45 uur lunch

13.45 - 14.25 uur inleiding mr. D.E. van Werven: Symbiose tussen de UAV 2012, de UAV-GC 2005

en de Titel aanneming van werk

14.25 - 15.05 uur inleiding prof. mr. W.G. Huijgen: Enige observaties vanuit het notariaat

15.05 - 15.45 uur inleiding prof. mr. drs. C.M.D.S. Pavillon: De Titel aanneming van werk en

consumentenrecht

15.45 - 16.00 uur pauze

16.00 - 16.40 uur inleiding prof. mr. C.E.C. Jansen: De betekenis van het begrip “opleveren” in Titel 7.12 BW

16.40 - 17.00 uur afsluiting dagvoorzitter prof. mr. dr. M.A.B. Chao-Duivis

Inleiders

Bruggeman portret
Mr. dr. E.M. Bruggeman

Sr. juridisch medewerker

Instituut voor Bouwrecht

Chao-Duivis portret
Prof. mr. dr. M.A.B. Chao-Duivis

Directeur

Instituut voor Bouwrecht

Hoogleraar bouwrecht

TU Delft

Gierman portret
Mr. H.W. Gierman

Advocaat

Severijn Hulshof Advocaten

van Gulijk portret
Prof. mr. dr. S. van Gulijk

Hoogleraar privaatrecht

Tilburg University

Hebly portret
Prof. mr. J.M. Hebly

Advocaat

Benthem Gratama Advocaten

Hoogleraar Bouw- en aanbestedingsrecht

Universiteit Leiden

Huijgen portret
Prof. mr. W.G. Huijgen

Notaris

Hoogleraar notarieel recht

Universiteit Leiden

Jansen portret
prof. mr. C.E.C. Jansen

Hoogleraar Privaatrecht VU Amsterdam Voorzitter Commissie van Aanbestedingsexperts

Pavillon portret
Prof. mr. dr. C.M.D.S. Pavillon

Hoogleraar privaatrecht i.h.b. consumentenrecht

Rijksuniversiteit Groningen

van Werven portret
Mr. D.E. van Werven

Jurist bouw- en aanbestedingsrecht

Bouwend Nederland

Datum

Vrijdag 7 september 2018

Tijdstip

9.30 - 17.00 uur

Locatie

KIVI Zalencentrum, Prinsessegracht 23 te Den Haag

Prijs

€ 495,00 excl. BTW incl. digitaal studiemateriaal en themanummer TBR 2018 nr. 9

Papieren exemplaar studiemateriaal

€ 50,00 excl. BTW

Doelgroep

•    Advocatuur
•    Academisch geschoolde (bedrijfs)juristen en ambtenaren
•    Projectleiders en -ontwikkelaars en aannemers
•    Bestuurders bij overheden en marktpartijen

Rechtsgebieden

Privaatrechtelijk bouwrecht - Bouwcontractenrecht

Niveau

Basis

Aantal deelnemers

100

NOvA punten

6

Algemene voorwaarden

Voor algemene informatie en algemene voorwaarden raadpleeg het programmaboekje of zie ‘voorwaarden bijeenkomsten’ onder de tab onderwijs op de website www.ibr.nl. 

Annuleringsvoorwaarden

Annulering dient schriftelijk dan wel elektronisch plaats te vinden bij het secretariaat van het Instituut voor Bouwrecht (onderwijs@ibr.nl). Bij annulering na deelnamebevestiging wordt € 65,- excl. BTW aan annuleringskosten in rekening gebracht plus indien van toepassing de kosten van het papieren studiemateriaal. Bij annulering minder dan 1 week vóór de aangemelde bijeenkomst - om welke reden dan ook - wordt het volledige deelnamegeld in rekening gebracht. 

Betalingsvoorwaarden

Facturatie vindt plaats op basis van aan het Instituut voor Bouwrecht verstrekte gegevens. Indien de organisatie waar de aangemelde persoon (hierna: deelnemer) werkzaam is, aangeeft facturen slechts in behandeling te kunnen nemen indien deze zijn voorzien van specifieke informatie, bijvoorbeeld een (inkoop)ordernummer of verplichtingennummer, dient deelnemer bij diens aanmelding deze informatie te vermelden en/of mee te sturen. Indien de verstrekte gegevens na facturering onjuist en/of onvolledig blijken te zijn, waardoor de factuur aangepast en opnieuw verzonden dient te worden, wordt een bedrag van € 15,- excl. BTW aan administratiekosten in rekening gebracht. Ga naar 'voorwaarden bijeenkomsten' voor alle Betalingsvoorwaarden.

Plaats in winkelwagen

Plaats uw aanmelding voor de cursus in de winkelwagen en kies vervolgens voor 'Afrekenen' om uw inschrijving te voltooien. Dit doet u d.m.v. het doorlopen van het bestelproces vanuit de winkelwagen.

Of kies voor 'Verder winkelen' om u aan te melden voor een andere cursus.

  • Indien u met meerdere deelnemers wilt deelnemen dan verzoeken wij u het aantal op te hogen en de gegevens van de andere deelnemers hieronder in te vullen. Uw adresgegevens vult u in bij het afronden van de bestelling.